Pages

Monday, October 31, 2011

DIET RENDAH CARB *PHASE 1*

MUKADIMAH
Bismillahirrahmanirrahim.....
Alhamdulillah selepas 7 hari saya berjaya menurunkan berat sebanyak 4 kilo tanpa sebarang minuman diet dipasaran...Tak pernah terfikir bule turun sebanyak tu... mungkin bg sesetengah org biasa lah 4 kilo tp bg saya ..betul ker? betul ker nie? Sampaikan asben saya pun bule sms.."Mesin timbang tu rosak la tu".
Sebenarnya saya memang ada plan nak update kat blog apa yg saya makan tapi disebabkan ketakyakinan saya terhadap diri sendiri maka saya just rekod kat notebook.."manalah tahu kut menjadi kan" 
Kat blog nih saya nak kongsikan apa yg saya makan dan minum sepanjang 7 hari tu.. Tetapi harus diingatkan, setiap org tak sama so jgn pelik kalau berat anda tetiba turun sikit atau turun banyak nanti... cuma pesanan saya mesti ada ilmu dan keazaman...
Ilmu yang saya maksudkan, saya ada membeli buku "DIARI BAGAIMANA SAYA KURUS" dan khatam semua penulisan adik DZUL kat www.taknakgemuk.com.. dan juga kat sini rahsiaaku-myoliza.blogspot.com
Keazaman pulak, kenapa anda mahu kurus? bagi saya kurus itu memudahkan saya menjalani aktiviti harian termasuk shopping baju... GEMUK ITU HODOH!... dan INGAT OBESITI bule menyebabkan penyakit penyakit seperti kencing manis, darah tinggi, sakit jantung dan lain lain (mcm doktor pulak) maklumlah keje kat klinik...kerani jer... 
Sebelum memulakan diet ni saya ada menetapkan perkara2 berikut dan memastikan semua tersedia:
1. TARGET BERAT YG DIINGINI  60KG
2. BELI PYSILIUM HUSK
3. BEKAS AIR MIN 2 LITRE UTK BAWA KE OPIS
4. MULTIVITAMIN
5. TIMBANG BERAT SETIAP MINGGU
6.MAKANAN RENDAH CARB
7. CATAT BERAT HARI PERTAMA DIET (77.6KG)
okay dah selesai mukadimahnya..... kita ke tajuk seterusnya apa yg saya makan dan kantoi dari hari 1 hingga 7...





No comments:

Followers

LilySlim Weight loss tickers

LilySlim - Personal pictureLilySlim Weight loss tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...