Pages

Sunday, December 25, 2011

Alhamdulillah turun lagi 2kg

Hasil R&D diri sendiri...
Mengikut sifu diet atkins, kalau berat tak nak turun, cuba kaji semula apa yang dah diambil, nasib baik saya catat semua makanan yang saya ambil, saya pun buka semula update yang dahulunya turun 4kg seminggu dan baru saya perasan, saya dah terlebih makan dari sepatutnya....walaupun apa yg saya makan kurang dari 20gm karbohidrat tetapi mungkin badan saya nie lembab sikit nak membakar lemak, so untuk diri saya kene kurangkan lagi makanan yg diambil,  lagipun dah 8kg hilang maybe badan dah lali nak membakar...saya tekadkan untuk buat R&D ke atas diri saya.

Kalau anda tengok update saya last week, saya ada wujudkan satu lagi cabaran "Induction for new year" a.k.a IFNY bersama2 CDCS untuk dijadikan hadiah tahun baru saya.. Buleh klik SINI untuk maklumat. Antara perkara2 yg saya tekankan dalam diet kali nie:
  • Mesti minum air 600ml sebelum makan, sebab saya makan sedikit, kalau badan dalam mode lapar, dia takkan membakar lemak kita, dgn air, perasaan lapar dapat dihilangkan.
  • Breakfast & Lunch hanya makan bekal yang dibawa. Suami saya akan buat 2 sahaja (samada sosej & telur @ Sosej & burger ayam)
  • Saya akan menolak bersungguh2 segala pelawaan kengkawan dgn alasan "New year nanti kita makan sama2. I tak diet dah nanti...huhu"
  • Makan malam mesti sebelum pukul 6ptg, selalunya saya lapar manja jer..tidor awal mesti tak lapar.
  • Lagi satu R&D yang saya buat, jangan naik timbang (menimbang)...memang perkara nie pun saya pastikan saya tak buat...(tapi curi2 naik timbang kat tempat keje jgk, hehe )
Berikut adalah senarai yang saya wujudkan dan catatkan sepanjang IFNY:

4 comments:

myza said...

tahniah..sikitnya makan..dgn kerajinan workput n air 3.5 liter mmg akan turun :) tahniah!

Unknown said...

Tenkiu myza, so far akak x lapar... Cukup makanan yg akak bawak, sebenarnya ada yg bwk balik... Akak mmg bwk lebih... Takut lapar nnt x menjadila diet. Selalu anak2 yg makan lebihan bekal akak tu... ;)

Unknown said...

tahniah turun lg 2kg.. mmg respect sgt2 if buat atkins...keep it up

Unknown said...

Cik juju... Sedang beratkins jugak ker? Meh r kongsi pengalaman...

Followers

LilySlim Weight loss tickers

LilySlim - Personal pictureLilySlim Weight loss tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...