Pages

Sunday, December 18, 2011

INDUCTION FOR NEW YEAR

Bismillahhirrahmanirrahim.....
Sudah seminggu diet atkins saya tersasar jauh dilanda ombak tsunami...salah saya sendiri...tak matang, sedangkan jalan lurus dah diberi, tapi masih nak belok kesana sini untuk capai matlamat kurus tu.
Maka dengan ini, saya telah menetapkan... mulai esok 19/12/11, saya akan memulakan diet atkins -induksi, selama 2 minggu. Saya telah menetapkan beberapa sasaran dan peraturan yang bule dilaksanakan dan dicapai:-
INDUCTION FOR NEW YEAR (IFNY)
  • Induksi ini akan berakhir bersama dengan CDCS, dan saya perlu menurunkan berat saya dengan jayanya bagi meraikan bersama tahun baru 2012.
  • 66kg berat sasaran mesti dicapai pada 2/1/12.
  • WAJIB ambil Multivitamin & Psyllium Husk.
  • Senaman sekurang2nya 3 kali seminggu selama 30-40minit.
  • Air minimum 3.5liter sehari.
  • JANGAN timbang setiap hari, hanya seminggu sekali.
  • Ikut menu yang telah disiapkan.
  • Rekod berat, saiz & menu makanan.
  • JANGAN ada sekalipun niat dihati untuk kantoi...jangan makan @ minum MANIS
  • Ingat! Aku pernah berjaya sekali & aku bule berjaya sekali lagi...
Masih teringat nasihat suami tercinta disaat aku hampir putus semangat untuk berdiet sebab berat tiada perubahan... "Bucuk baru buat 45 hari dah hilang 8kg, cuba tengok orang lain nak kurus amik masa 7,8 bulan... Yang penting, bucuk maintain diet ni, teruskan sampai dapat berat yang bucuk nak... Lama pun takpe, sebab perkara tu biasa" Betul juga cakap ayang, kalau cepat sangat kurus macam tak patut (salah), lagipun dah 31 tahun saya makan dengan sesuka hati, apa salahnya saya kawal makan untuk beberapa bulan ni kan?
Semoga saya berjaya melaksanakan & mencapai sasaran saya....InsyaAllah..

No comments:

Followers

LilySlim Weight loss tickers

LilySlim - Personal pictureLilySlim Weight loss tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...