Pages

Tuesday, November 01, 2011

PSYLLIUM HUSK


Inilah dia psyllium husk... Selama ni saya salah eja... English edukesyen x habih... Huhu.. setiap mlm selepas makan... 1sb dlm air kosong...jgn sejuk n panas yer... Kacau cepat2 n terus minum... Kenyang.... dan buat kita lawas sebab diet atkin buleh jd sembelit bg sesetengah orang... Ini mcm pengganti fiber la....Dapat kan di farmasi yg menjualnya!!

Published with Blogger-droid v2.0

6 comments:

me said...

untuk yang sembelit cam sy ok x makan benda ni...farmasi ada jual ke...klu kat pasaraya ada x??mahai x??

nardeeya said...

leyla...jumpa jugak blog saya yer? psyllium husk ni tak mahal, cari kat farmasi..500gm dalam RM 24. Kalau dari pengalaman saya, fiber nie mmg ada membantu penurunan berat saya. adalah seminggu saya tak makan, berat susah nak turun.. tapi bila start balik, sehari dah turun 3oogm tau..Fiber ni memang khas untuk sembelit..sesuai sangat la dengan awak. karbo dia indigestible so toksah takut kay..
Untuk pengetahuan awak, kalau diet drink kat pasaran, kandungan nya mesti ada fiber nie... yg ini semula jadi... hehe

me said...

akak tp sy cari x der la pulak...cam ner erk...mana agaknya sy nak cr ni...kdg2 2 hari sekali baru membuang n perut pun cam senak je...merata sy ceri..ahak2 leh x akak belikan kat sy n sy pos duit...hhaha sabo je kan...

nardeeya said...

Farmasi yg x pemes adik dh cari dah? Kalau x dak jgk... Nk akk belikan ker?

me said...

salam kak mmg x der la...akak belikan boleh...bestnya tgk berat akak dah turun byk...nnt akak bg no maybank ye,,,jgn lupa ye...

nurlee sara said...

susah jugak nak cari...ty farmasi sendiri pon dia tak tahu pe benda tuh!!!!.....

Followers

LilySlim Weight loss tickers

LilySlim - Personal pictureLilySlim Weight loss tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...